אהבת את הכתבה?
לצבעים יש השפעה עמוקה בעיני הקונים. בחירת צבע לא נכון יכול להפחית משמעותית את כמות המכירות של הספר שלכם, בעוד שהצבע הנכון יכול להקנות לכם מסע קידום מכירות מוצלח מאוד. צבעים יכולים להשפיע על ההרגשה שלנו ועל מה שאנחנו חושבים.
בכללי, צבעים כהים ובולטים ממלאים אותנו במרץ ואנרגיות, בעוד צבעים בהירים יותר עוזרים לנו להירגע ולהיות נינוחים... התגובה לצבעים תהיה שונה בין אנשים מגילאים שונים,מגדר שונה או תרבויות שונות. צבע הספר שלך ישפיע על כמות המכירות של הספר שלך.
הינה כמה קווים מנחים שכתבתי עבורכם שאולי יעזרו לכם לבחור את צבע הספר שלכם. קחו בחשבון שאלו רק דיעות הבנויות על הגיון בריא בלבד ואין להחזיק מהן כחוק מולחט.
1. התחשבו בקהל היעד שלכם. לדוגמא, אם מדובר בגברים אתם תרצו להשתמש בצבעים חזקים ובולטים. לנשים תוכלו להשתמש בצבעים בהירים ונינוחים, אם קהל היעד שלכם הוא ילדים תוכלו להשתמש בצבעים בהירים וממריצים.
2. בחרו צבע בהתחשב בנושא הספר שלכם. לדוגמא ירוק מסמל כסף, עבודה מהבית,עסקים, טבע וכו'...
3. השתמשו בצבעים שיתאימו או השתלבו יפה עם צבעי האתר שלכם.
4. שמרו על מספר צבעים נמוך של 2-3 מקסימום לעיצוב הספר. לא כולל תמונות שהן יכולות להיות תוספת מגוונת של צבעים נוספים.
5. השתמשו בצבע רקע שהשתלב יפה עם הצבע הראשי בתמונה. (אם שילבתם תמונות בכריכת הספר)
6. הבליטו את הטקסט שיהיה נוח לקריאה על ידי הקוראים. אם לדוגמא הרקע כהה, השתמשו בצבעים בהירים ל"שם הספר".
7. התחשבו במטרת הרגשות שתרצו ליצור אצל הצופים. זכרו כי אתם רוצים ליצור אמוציות קריאה אצל המבקרים. אנשים קונים מה שהם רוצים - לא מה שהם צריכים. הינה רשימה למטה של איך כל צבע משפיע עלינו:
אדום - פעולה, אקשן, אנרגיה, כוח, תשוקה, אש, התלהטות, תשומת לב, יכול להיחשב גם כאהבה ורומנטיות. אדום טוב "לקריאת פעולה" הוא יוצר עירנות, מוטיבציה והתרגשות.
ורוד - הגירסה הבהירה של האדום, שימוש בעיקר לרומנטיקה, צבע בהיר וקוסמי.
כחול - ביטחון, מסעות, חופש, אמת, מקצועיות, בריאות וכוח. כחול הוא גם שקט, אמין, מקובל, סבלני, מובן, שיתוף פעולה, נאמנות וביטחון. הוא אחד הצבעים היותר מרגיעים וממלאים ביטחון, הוא שילוב של צבע השמיים וצבע המים, סמל לחוכמה, הגיון וביטחון.
ירוק - כסף, בריאות, שגשוג, רגיעה, אוכל, טבע, תקווה, צמיחה, ריענון, שיתוף ואחראיות. הירוק מסמל קרש קפיצה, התחדשות ופוריות.
כתום - בריאות, חיוניות, צעירות, סתיו, אש, יציבות, אומץ, ביטחון, ידידות, עידוד, חמימות, התרגשות ואנרגיה. כתום ידוע בלעורר תיאבון. ממריץ וחמים, כתום מזוהה עם הסתיו ואדמת הארץ.
צהוב - זוהר, בהירות, טוהר, הבנה, אזהרה, חוכמה, הנאה, סדר. צהוב לרוב מסמל שמש, חמימות, אור, אנרגיה ושמחה.
סגול - כבוד, אצילות, תחכום, יצירתיות, מסתוריות ורוחניות. סגול כהה מזוהה עם עושר ומלוכה, בעוד שסגול בהיר מזוהה יותר עם אהבה ונוסטלגיה.
חום - אמינות, יציבות, אדמה, בית, כדור הארץ, עץ, נוחות כוח. חום יכול להיות שימוש כצבע נייטרלי או צבע חם.
שחור - מרחב, לילה, דרמטיות, סמכות, אלגנטי, מחייב, רציני, כוחני ומסתורי.
לבן - טהרה, שלווה, שלום, שלמות, רעננות, קלילות, נקיון, אלוהות ורוחניות. לבן מסמל חיים ונישואין בתרבויות מערביות, אבל מוות ועינויים בתרבויות מזרחיות.
אפור - צבע שמרן, מסמל בטיחות, בגרות והבנה.
בחירת צבע נכון לצביעת הספר שלכם יכול להשפיע בצורה משמעותית על כמות הקונים שיהיו לכם.
לצבעים יש השפעה עמוקה בעיני הקונים. בחירת צבע לא נכון יכול להפחית משמעותית את כמות המכירות של הספר שלכם, בעוד שהצבע הנכון יכול להקנות לכם מסע קידום מכירות מוצלח מאוד. צבעים יכולים להשפיע על ההרגשה שלנו ועל מה שאנחנו חושבים.
בכללי, צבעים כהים ובולטים ממלאים אותנו במרץ ואנרגיות, בעוד צבעים בהירים יותר עוזרים לנו להירגע ולהיות נינוחים... התגובה לצבעים תהיה שונה בין אנשים מגילאים שונים,מגדר שונה או תרבויות שונות. צבע הספר שלך ישפיע על כמות המכירות של הספר שלך.
הינה כמה קווים מנחים שכתבתי עבורכם שאולי יעזרו לכם לבחור את צבע הספר שלכם. קחו בחשבון שאלו רק דיעות הבנויות על הגיון בריא בלבד ואין להחזיק מהן כחוק מולחט.
1. התחשבו בקהל היעד שלכם. לדוגמא, אם מדובר בגברים אתם תרצו להשתמש בצבעים חזקים ובולטים. לנשים תוכלו להשתמש בצבעים בהירים ונינוחים, אם קהל היעד שלכם הוא ילדים תוכלו להשתמש בצבעים בהירים וממריצים.
2. בחרו צבע בהתחשב בנושא הספר שלכם. לדוגמא ירוק מסמל כסף, עבודה מהבית,עסקים, טבע וכו'...
3. השתמשו בצבעים שיתאימו או השתלבו יפה עם צבעי האתר שלכם.
4. שמרו על מספר צבעים נמוך של 2-3 מקסימום לעיצוב הספר. לא כולל תמונות שהן יכולות להיות תוספת מגוונת של צבעים נוספים.
5. השתמשו בצבע רקע שהשתלב יפה עם הצבע הראשי בתמונה. (אם שילבתם תמונות בכריכת הספר)
6. הבליטו את הטקסט שיהיה נוח לקריאה על ידי הקוראים. אם לדוגמא הרקע כהה, השתמשו בצבעים בהירים ל"שם הספר".
7. התחשבו במטרת הרגשות שתרצו ליצור אצל הצופים. זכרו כי אתם רוצים ליצור אמוציות קריאה אצל המבקרים. אנשים קונים מה שהם רוצים - לא מה שהם צריכים. הינה רשימה למטה של איך כל צבע משפיע עלינו:
אדום - פעולה, אקשן, אנרגיה, כוח, תשוקה, אש, התלהטות, תשומת לב, יכול להיחשב גם כאהבה ורומנטיות. אדום טוב "לקריאת פעולה" הוא יוצר עירנות, מוטיבציה והתרגשות.
ורוד - הגירסה הבהירה של האדום, שימוש בעיקר לרומנטיקה, צבע בהיר וקוסמי.
כחול - ביטחון, מסעות, חופש, אמת, מקצועיות, בריאות וכוח. כחול הוא גם שקט, אמין, מקובל, סבלני, מובן, שיתוף פעולה, נאמנות וביטחון. הוא אחד הצבעים היותר מרגיעים וממלאים ביטחון, הוא שילוב של צבע השמיים וצבע המים, סמל לחוכמה, הגיון וביטחון.
ירוק - כסף, בריאות, שגשוג, רגיעה, אוכל, טבע, תקווה, צמיחה, ריענון, שיתוף ואחראיות. הירוק מסמל קרש קפיצה, התחדשות ופוריות.
כתום - בריאות, חיוניות, צעירות, סתיו, אש, יציבות, אומץ, ביטחון, ידידות, עידוד, חמימות, התרגשות ואנרגיה. כתום ידוע בלעורר תיאבון. ממריץ וחמים, כתום מזוהה עם הסתיו ואדמת הארץ.
צהוב - זוהר, בהירות, טוהר, הבנה, אזהרה, חוכמה, הנאה, סדר. צהוב לרוב מסמל שמש, חמימות, אור, אנרגיה ושמחה.
סגול - כבוד, אצילות, תחכום, יצירתיות, מסתוריות ורוחניות. סגול כהה מזוהה עם עושר ומלוכה, בעוד שסגול בהיר מזוהה יותר עם אהבה ונוסטלגיה.
חום - אמינות, יציבות, אדמה, בית, כדור הארץ, עץ, נוחות כוח. חום יכול להיות שימוש כצבע נייטרלי או צבע חם.
שחור - מרחב, לילה, דרמטיות, סמכות, אלגנטי, מחייב, רציני, כוחני ומסתורי.
לבן - טהרה, שלווה, שלום, שלמות, רעננות, קלילות, נקיון, אלוהות ורוחניות. לבן מסמל חיים ונישואין בתרבויות מערביות, אבל מוות ועינויים בתרבויות מזרחיות.
אפור - צבע שמרן, מסמל בטיחות, בגרות והבנה.
בחירת צבע נכון לצביעת הספר שלכם יכול להשפיע בצורה משמעותית על כמות הקונים שיהיו לכם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה