יום שני, 27 בדצמבר 2010

פרסום חכם ומה זה אומר לגבי ההכנסה שלנו?

אחד האספקטים הקשים בשימוש באדסנס הוא לשמור על יציבות גבוהה בהכנסות שלנו גם כאשר גוגל מבצעת שינויים בשירות שלהם. רוב השינויים הנעשים לא קריטיים עבורנו. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להתעלם מהם – אנחנו צריכים לפחד מהם.
לרוב לא תצטרכו לעשות שינויים גדולים במודעות שלכם כאשר גוגל תשנה דברים קטנים בשירות שלהם אבל צריך תמיד לשים לב ולעקוב אחר התוצאות.

שינוי דרמטי אחד שכן קרה היה באפריל 2004 כשגוגל הכניסה דבר חדש לשירות אדסנס שלה הנקרא "פרסום חכם" או "תקציב חכם" אם תרצו.

בעבר העיקרון היה מאוד פשוט: בעלי המודעות בוחרים סכום שישלמו עבור הקלקות על הפרסומת שלהם ומשלמים בדיוק את הסכום שרשמו עבור כל מבקר שהגיע לאתרם.
בלי להתחשב בכלל אם אותו קליק הניב מכירה לבעל המודעה.
התוצאה הייתה שהמפרסמים קיבלו הרבה כניסות לאתריהם אבל כמות קטנה מאוד של מכירות והם לא הצליחו להחזיר את ההוצאות שלהם. באנגלית זה נקרא ROI – return over investment.

באופן לא מפתיע, המפרסמים עזבו את גוגל ועברו להשתמש בשירות של Yahoo שם הם לא רק הביאו מבקרים אלא גם קיבלו כמות גדולה יותר של מכירות.

כדי להחזיר את האמון של המפרסמים לגוגל ולעלות את ההכנסות שלהם לאומת ההוצאות, הורידה גוגל את המחיר עבור פרסומות באתרים שיכולים להביא פחות קונים פוטנציאלים אפילו שהם הביאו לגוגל יותר לחיצות והניבו יותר הכנסות לגוגל עצמה.

במילים אחרות, היום אותה הודעה יכולה להניב עמלה שונה כאשר היא מופיעה באתרים שונים.

לפני "הפרסום החכם" המפרסמים יתרכזו בלהביא כמה שיותר אנשים לאתר שלהם כדי לנסות ולקבל כמה שיותר מכירות. היום גם אתרים עם הרבה לחיצות על פרסומות באתר שלהם יכולים להרוויח פחות מאתרים עם פחות לחיצות על פרסומות באתר שלהם.

אז מה אנחנו בתור המפרסמים של הפרסומות יכולים לעשות כדי להגדיל את הסיכויים שלנו לשמור על פרסומות רווחיות בצורה יציבה באתר שלנו?

ובכן, קצת קשה לומר, גוגל שומרת את הקלפים שלה קרוב לחזה ולא מוכנים לחשוף לגמרי את הנוסחה שמחשבת את שווי העמלה שנקבל על כל לחיצה באתר שלנו.

 - מה גוגל אמרו לגבי "פרסום חכם"?

זה מה שגוגל אמרה באופן רשמי לגבי שיטת הפרסום החכם שלה:

* מחיר המודעה מושפע מכמה אלמנטים. האלמנטים הללו יכולים לכלול:
"מחיר מוצע לכל לחיצה, איכות המודעה, תחרות בין המפרסמים בנושא מסוים, מיקום המודעה ביחס לנושא הקמפיין הפרסומי שלה ועוד…"

* מחיר המודעה אינו מושפע על ידי כמות הקליקים.
"שליחת מבקרים רבים לאתרי המפרסמים לא בהכרח תגדיל את העמלה שתקבלו על כל לחיצה. (זה לא אומר שכמות הלחיצות לא משמעותית, היא מאוד משמעותית אבל היא לא משפיעה על גודל העמלה שתקבלו מלחיצות על הפרסומות)."

* תוכן הוא "מילת המפתח".
גוגל מבהירה בפירוש שאתרים בעלי תוכן איכותי שיגרמו לקוראים ללחוץ על פרסומות בגלל ההתעניינות שלהם בנושא או במוצר המפורסם תגרום לכך שאתרים בעלי תוכן אלה ירוויחו יותר ממודעות האדסנס שלהם.
בשיטה זו הם גם יודעים שהאנשים שיגיעו לאתר המבוקש הם אנשים המעוניינים בנושא הזה וזה יגרום לאתר להיראות אמין ולקבל הערכה מהמבקרים. לכן גוגל מעודדת אתרים המלאים בתוכן מקורי ואיכותי ומבהירה שהם יקבלו את הטוב ביותר מאדסנס.

 - מה עוד אנחנו יודעים על פרסום חכם?

מה שגוגל אמרה לנו לגבי הפרסום החכם שלהם לא מספיק לנו. להפך, זה מעלה בנו עוד שאלות לגבי מה שנאמר: איך גוגל מחשבת את איכות המודעה? איך הם קובעים את החשיבות של מודעה בקמפיין פרסום מסוים? מהם שאר האלמנטים שגוגל לא הזכירה לנו כשאמרה "ועוד..."? והדבר אולי הכי חשוב, איך הם יודעים כמה מכירות הגיעו מאותם קליקים?

כל המידע הזה היה יכול להיות מאוד משמעותי אבל מפרסמים כמונו אבל גוגל פשוט לא מגלה כלום.

אחד מהאנשים שפרסם בגוגל ועבר ליאהו וחזר לפרסם בגוגל אמר שבפגישה שלו עם איש המכירות של גוגל הוא סיפר לו כמה דברים נוספים אודות הפרסום החכם, הם פורסמו באינטרנט ואני אספתי אותם עבורכם. אז בואו נראה מה איש המכירות של גוגל חשף:

* פרסום חכם מחושב סביב משתמש האדסנס שלך.
זאת אומרת שאם יש לך כמה אתרים שמפרסמים מודעות שונות של אדסנס ואחד מהם מניב רווחים נמוכים לבעלי האתרים המפרסמים אז יכול להיות שפרסומות האלה יורידו את הערך של כל הפרסומות במשתמש שלכם.

* פרסום חכם מתעדכן כל שבוע.
אם אתם רואים שאחת המודעות מניבה לכם הכנסות נמוכות תמחקו אותה ואחרי שבוע תוכלו לראות שיפור בעמלות

* פרסום חכם משפיע ל30 יום.
מבקרים שתביאו לאתרים לא חייבים בין רגע להפוך לקונים כדי לשפר את התגמול שלכם ממודעות אדסנס, גם אם הם יקנו את זה בתוך חודש הקרדיט שלכם ישמר.

* גובה העמלה יכול לרדת למינימום מההצעה של המפרסם עבור כל הקלקה
זאת אומרת שאם הROI הוא נמוך, המחיר על כל הקלקה יכול לרדת מתחת למינימום שהמפרסם הציע ולכן לא תמיד מציאת מילות המפתח היקרות הן הפיתרון לרווח יותר גדול.

אלה חלק מהדברים שאיש המכירות של גוגל אמר, עדיין משאיר לנו הרבה שאלות.

עד כאן להפעם, מחר נמשיך עם האסטרטגיות לשימוש נכון בפרסום חכם...

אין תגובות: